Bugungi kunda samarali o'qitishning muhim shartlaridan biri o’quvchilarda yuqori darajadagi fikrlashni shakllantirisdan iborat bo’lib, fikrlash faoliyatining bunday uslubida o’quvchi ma'lumotlarni tahlil qilish va sintez qilish, mantiqiy xulosalar chiqarish, dalillarni yaratish va faktlarni tanqidiy qayta ishlash imkoniyatiga ega bo'ladi. Mobil ilovalar ta’lim tizimida o‘quv-chilarni o‘quv axborotlari bilan ta’minlash, bilimlarni mustahkamlash va tahlil qilish bilan bog‘liq o‘quv muammolarini hal qilishda keng imkoniyatlar yaratmoqda. Ta’lim jarayoniga mobil ilovalarni joriy etish ta’lim sifatini oshirish bilan birga o‘quvchilarida fanga bolgan qiziqishni oshirishi mumkin. Maqolada o'quv jarayoni uchun mobil ilovalardan foydalanish xususiyatlari muhokama qilinadi. Ushbu ishning dolzarbligi mobil texnologiya-larining rivojlanishi, shakllar, usullar va vositalarning kengayishi asosida ta’lim tizimida’qitishni tashkil etishning pedagogic asoslaridan keng foydalanish.foydalanishning imkioniyatlari va samaradorligi yoritilgan.