Ushbu tadqiqot ishimizda maktabgacha ta`lim muassasasining bolalarni individual diagnostic tekshirish masalalari, usullari keltirilgan. Maqolada taklif etilayotgan diagnostika usullari va mazmuni uning mohiyatini anglash bilan belgilanadi. Bolaning ijtimoiy rivojlanishi bu o'zaro bog'liq bo'lgan ijtimoiylashuv va individualizatsiya jarayonidir. Ya'ni, bir tomondan, bu ijtimoiy-madaniy tajribani qoidalar, me'yorlar, xulq-atvor usullari, harakat me'yorlari va jamiyatdagi insonlarning o'zaro aloqalari shaklida o'zlashtirish jarayoni, ikkinchidan, bola shaxsi, uning individualligi va o'ziga xosligi, jamiyatdan ma'lum bir mustaqilligini rivojlantirish jarayoni, lekin o'zgaruvchan ijtimoiy muhitga uyg'un va samarali moslashish va boshqa odamni uning ehtiyojlarining muhim subyekti sifatida saqlashga qodir. Maktabgacha yoshdagi bolalarda rivojlanishning o'ziga xos xususiyatlarini o'rganish, o'z-o'zini hurmat qilish, o'zini o'zi qabul qilish, mustaqillik, faollik, tashabbus, uning jismoniy, jinsi-roli, faoliyati va shaxsiy xususiyatlari to'g'risida bolaning xabardorlik darajasi, texnikaning kompleksi taklif etiladi, shartli ravishda "Men" deb nomlangan bo'limga birlashtirilgan