Maqolada maktab taʼlimiga alohida toʼxtalib, mamlakat ravnaqi, rivojlanishi va
kelajagi uchun taʼlim tizimining ahamiyati koʼrsatib oʼtilgan. Bunda birinchi navbatda taʼlim tizimining
asosiy ishtirokchilari boʼlgan pedagog xodimlar maqomini oshirish bosh mezon sifatida taʼriflangan.
Darhaqiqat, oʼz kasbining fidoiysi boʼlgan ilmli, bilimli, maʼrifatli muallimlar har doim ham
topilavermaydi. Bugungi kun oʼqituvchisining bilimi ertangi kunni belgilasa, uning mavqeyi jamiyatning
nufuzini belgilaydi. Shunday ekan taraqqiyot formulasini jamiyat hayotiga tatbiq etish uchun oʼqituvchilik
maqomini oliy qadriyat darajasiga koʼtarish zarur.
Respublikamizda "Pedagog xodimlarning maqomi toʼgʼrisida"gi qonun loyihasi yaratilib
jamoatchilik muhokamasiga qoʼyildi. Bu Oʼzbekiston mustaqil boʼlgan davrdagi pedagog xodimlar
mavqeyini oshirishga qaratilgan eng birinchi qonun hujjatidir. Mazkur qaror loyihasida pedagog xodim
maqomining huquqiy asoslari, pedagogik faoliyatning asosiy prinsiplari, pedagog xodim maqomi boʼyicha
davlat siyosatining asosiy yoʼnalishlari aniq belgilangan boʼlib, pedagog xodimlarning ijtimoiy himoyasi
ham qonun bilan mustahkamlanmoqda.
Mazkur maqolada olimu ulamolarning fikrlari orqali oʼqituvchilik kasbining murakkab qirralari,
ijobiy sifatlari, pedagog boʼlish uchun qanday fazilatlarga ega boʼlish kerakligi haqidagi maʼlumotlar keng
yoritib berilgan. Maqolada pedagog xodimning maqomini oshirishga ilmiy yondashilgan.